Wednesday, May 6, 2009

M & M – Planes and Automobiles / Aviones y Automóviles

Mercedes Mission Commander - Mercedes Comandante de Mision

On March 31st at 4:30am we boarded a taxi in Madrid, Spain to take us to the Madrid airport. At 7am we boarded an airplane which would take us to another airplane in London, England to travel back to the United States of America and to Puerto Rico, in order to visit family, friends and supporting churches throughout these two land masses. We left London at 11:45am. Our flight time was between 8 to 9 hours. When we arrived in Chicago at 2pm (1400) we were excited to see Mike, who was waiting for us at the airport and took us up to Hesperia, Michigan. We then proceeded to head a few miles north on our own to Pentwater, where Marlan’s parents live and arrived there at around 10pm (2200). When you add up our travel time from Madrid 4:30am to Pentwater 10pm (2200)…It roughly comes out to 24 hours and 15 minutes. (Disclaimer: Marlan did the math on this one…if it is incorrect; please let me know at olson.marlan@gmail.com)

Marlan First Officer - Marlan Primer Oficial
El 31 de marzo a las 4:30am nos montamos en un taxi en Madrid, España para llevarnos al aeropuerto de Madrid. A las 7am nos montamos en el avión que nos llevaría a otro avión en Londres, Inglaterra para viajar a los Estados Unidos de América y a Puerto Rico, para poder visitar a familiares, amigos e iglesias que nos apoyan en estos lugares. Despegamos de Londres a las 11:45am. Nuestro vuelo duro entre 8 a 9 horas. Cuando aterrizamos en Chicago a las 2pm (1400) estuvimos contentos de ver a Mike, quien nos estaba esperando en el aeropuerto para llevarnos hasta Hesperia, Michigan. Luego nos montamos en un automóvil para seguir manejando hasta Pentwater, cerca donde viven los padres de Marlan y llegamos ahí alrededor de las 10pm (2200). Cuando sumas todo nuestro tiempo de viaje desde Madrid 4:30am hasta Pentwater 10pm (2200)...Suma alrededor de 24 horas y 15 minutos. (Ojo: Marlan hizo la matemática en esta suma...si no es correcto, por favor házmelo saber olson.marlan@gmail.com)